Saturday, December 12, 2009

Darwin Awards

Darwin Awards
Måndag idag igen! Konstigt vad fort det går. Skrotis har haft ögoninflammation, men den har gett med sig till 90 %. Jag ska till Gotland snart, kanske får jag sällskap dit. Snart kommer en ny Ikea-katalog, jag älskar den där jädrans katalogen, så det är efterlängtat. Hoppas det går att hitta en extremt billig men snygg och skön soffa där. Jag är rädd att jag en dag inte kommer upp ur min soffa, att jag sugs in i den till en annan verklighet. Kanske har det redan hänt? Jag köpte en ny dvd-film igår, en äldre film som låg i rea-lådan på Ica. Den heter Darwin Awards och var riktigt kul, precis min typ av humor. (Svart som Skrotis). Humorn i filmen alltså. Min gamla favorit från när jag gick i gymnasiet, Winona Ryder, var med i den och Joseph Fiennes, David Arquette, Juliette Lewis...

Jag är ledig idag och imorgon, sedan ska jag jobba på Lagerhaus på onsdag, jag trivs väldigt bra där. Jag är pank igen förresten: who would have known. Okej inte helt, totalt utfattig då, men jag kom inte på något annat att skriva, fast nästan utfattig/pank är jag så jag ljög ju inte direkt. Det är jättevarmt och sedan så blir det kallt, igår regnade det sinnessjukt mycket. Ja, jag sa sinnessjukt mycket. Det gjorde ont i kroppen när regnet landade på en.

Jag hade verkligen velat se MadonnaUllevi nu i helgen. Nu när Michael Jackson är död så är hon den största pop-artisten väl? Eller hon kanske var det när han levde också? Hmm jag måste fundera på det här.

Bild på Laura Palmer (Sheryl Lee) ur Twin Peaks (det allra första avsnittet.)


No comments:

Post a Comment