Wednesday, March 10, 2010

Nu står jag på kulturmagasinet och bloggar/mailar lite.


Nu står jag på kulturmagasinet och bloggar/mailar lite. Det är nästan en månad sedan jag skrev ett inlägg men här kommer i alla fall ett. Jag har precis varit på tingsrätten med brottsofferjouren och imorgon ska jag vara där igen. Syrran och Emma har varit i Sverige/Sundsvall och hälsat på, men dom åkte hem igår. Pappa bor ju i S-vall igen och mamma har flyttat hem också. Hon bodde hos mig i drygt en vecka men igår flyttade hon till ett vandrarhem (och det tar vi senare). Skrotis kliar sig som bara den, måste ta henne till vetrinären, hon har många små sår, på och kring öronen. Hon var helt bra ett tag men sedan började det igen. Det är i alla fall inte löss som jag trodde ett tag, kanske är det mjällkvalster.

Jag har sett många bra filmer på senaste tiden. Igår såg jag Zombieland med Woody Harrelson, Jesse Eisenberg och Bill Murray som sig själv (såå cool!). Dagen innan det hyrde jag och Dag District 9, en sci fi-film från Sydafrika. Välgjord, intressant och actionspäckad indierulle. Jag har sett en ny komedi med Will Ferrell och Anna Faris också, den var sådär men han var jättekul som vanligt. Den hette något med "The Lost...", men jag kommer inte ihåg titeln.

No comments:

Post a Comment